۱۳۸۸/۱۰/۲۵

دوستی ، عشق، سکس



مثل همیشه قبل از من اومده بود و خودش رو با کتاب روی میز مشغول کرده بود. وقتی وارد اتاق شدم اونقدر خودش و غرق کرده بود که متوجه حضورم نشد. با صدای بلند گفتم امروز چطوری؟... لبخند مصنوعی به من زد و گفت هنوزم نفس میکشم......
بار ها و بارها به اون و دخترای مثل اون فکر کردم که چطور سرخورده و نا امید پیش من و امثال من میان تا شاید غرور شکست خورده و جسم و روح به تاراج رفتشون رو بدست بیارن ... و شاید هم بیشتر از همه اینها به دوستی و سر انجام اون فکر کردم...
اصلا این دوستی و دوست داشتن چیه و از کجا شروع میشه؟....
گاهی شاید از یک لبخند شروع میشه یا شایدم یه خاطره شیرین مشترک و شایدم ..... اما شروع میشه و دو نفر از هم خوششون میاد و از اینجا به بعد هر کی با فکر خودش به دوستی ادامه میده و اینجاست که پایه های دروغ ، خودخواهی ، و حتی خیانت ریخته میشه بدون اینکه ازش با خبر باشن...
دختر دوست میشه چون حس میکنه دوسش داره و حس میکنه اونم باید دوسش داشته باشه....
پسر دوست میشه چون دلش می خواد دوست بشه و دختر هم دوسش داره ...
بعد دیدن ها بیشتر میشه ، خندیدن ها بیشتر میشه و حس خوب تبدیل به عشق میشه....
دختر به آینده نگاه می کنه و از اینکه عشقش رو بدست آورده به اوج میرسه
پسر به حال نگاه میکنه و از اینکه به لذت میرسه به اوج میرسه
حالا دوستی میشه دلدادگی ... جاذبه جنسی خودش رو نشون میده و عشق به سکس میرسه .....
دختر سکس میکنه چون عشقش رو می تونه نگه داره واسه همیشه
پسر سکس می کنه چون برای دوستی دلیل دیگه ای نداره
حالا دیگه چشم ها کور نیستن .....پس دلیلی واسه ادامه دادن نیست
دختر سرخورد ه و به تاراج رفته
پسر مغرور و متوقع
دوستی ، عشق ، سکس به پایان میرسه.......
پی نوشت : نمی تونم به هیچ کدومشون بابت احساساتشون ایراد بگیرم و این متن واسه مقصر جلوه دادن هیچ کدومشون ننوشتم اما نمی تونم بفهمم چرا در مورد نوع احساساتشون با هم قبل بر قرار کردن رابطه حرف نمی زنند . چرا پسر نمیگه چی می خواد تا دختر تصمیم بگیره بپذیره یا نه و دختر هم صادقانه احساسش رو نمیگه تا پسرم تکلیفش رو با خودش و رابطش مشخص کنه ؟؟... چرا ما حتی با خودمون هم صادق نیستیم؟؟....

۲۹ نظر:

  1. نمیدونم چی بگم ،
    یه روزی گفتم:
    دوست داشتن یعنی تو عشق را با سکس مخلوط می کنی و با آبروی عشق اینگونه بازی می کنی


    راستش از خوندن متنت کلی ناراحت شدم
    نه بهخاطر موضوع مورد بحث یه این خاطر که تداعی کننده چیز دیگری برام بود


    راستش نمی دونم چی بگم
    واقعا نمیدونم چی بگم

    پاسخحذف
  2. داشتم فکر می کنم با چه لحنی گفتی خوبی؟

    وبه چه چشمی به طرف نگاه کردی

    داشتم فکر می کردم وقتی من از کسی کمک می خوام اینطوری به من نگاه می کنه؟
    داشتم فکر می کردم روانشناس ها آدم رو گول می زنن چرا؟

    نمیدونم والا

    پاسخحذف
  3. نشانه خوان@
    من دوسش دارم نه اون که همه مراجعه هام رو ...
    بلند میگم خوبی تا بهش جون بدم حداقل با نفسم و هرگز دلم براش نمی سوزه چون عاشق بوده یا فکر میکرده ،که هر دوتاش پر از احترام واسه من...
    من به عنوان روانشناس فقط کمکش میکنم خودش رو بدست بیاره و حس نکنه با عشق چیزی از وجودش از دست رفته...
    منم یه دخترم وقتی اسم روانشناس رو از روی من برداری

    پاسخحذف
  4. نشانه خوان@
    راستی نمیتونم برم تویه بلاگت نمیدونم چشه؟؟...

    پاسخحذف
  5. سارا جون بلاگم رو برای تعمیرات اساسی خصوصیش کردم

    نمیدونم چرا ولی بعضی از روانشناسا آدم رو گول می زنن
    به نظرم بعضی ها برای جلب اعتماد بیشتر با مراجعینشون رابطه عاطفی برقرار می کنن
    یه احساس بدی دارم
    اینکه طرف باهات صمیمی میشه رابطه دوستانه و دوستانه بیش از اندازه برقرار می کنه بعد یه مدت بهشون عادت می کنی ، بعد احساس می کنی عین یه معتاد شدی ،

    همچین می گن خوبی ؟ چطوری؟
    آدم احساس می کنه با یه بیمار روانی دارن صحبت می کنن
    کلا جلسات روانشناسی خیلی دردناکه بعضی اوقات
    بعضی اوقاتم خیلی عالیه

    نمیدونم
    واقعا نمیدونم آخر این قصه چی میشه

    پاسخحذف
  6. یه سوال ؟

    روانشناس ها هیچ وقت حلقشونو دستشون نمی کنن؟

    اینکه دستشون نمی کنن علت خاصی داره ؟؟

    یه سوال دیگه وقتی یه روانشناس ازدواج نکرده چجوری می تونه در مورد روابط زناشویی مراجعینش به اونا مشاور بده؟

    پاسخحذف
  7. نشانه خوان@
    اول جواب سوالاتت: 1-اینکه کسی حلقه دستش بذاره یا نه ربطی به مشاور بودن یا نبودن نداره آدما بسته به نوع نگرششون رفتار میکنن و قانون خاصی نداره
    2- روانشناسا هم مثل بقیه واسه هر مشکلی درسش رو می خونند اگه یه پزشکی داره یه بیمار کلیه رو درمان میکنه حتما نباید خودش این درد رو داشته باشه تا بفهمه مریضش چقدر درد میکشه

    ما آدما تویه وجودمون یه مکانیسم دفاعی روانی داریم که بیشتر وقتها به ما کمک می کنه یه مشکل و فراموش کنیم اما حلش نمی کنیم و وقتی یه روانشناس به این مکانیسم حمله میکنه تا مشکل خودش رو نشون بده ما وحشت می کنیم واسه همین واقعیت دردناک میشه ....وابسته شدن زیادی به هر کسی خوب نیس حالا می خواد روانشناس باشه ،می خواد دوست ،می خواد مادر یا همسر. همیشه باید سعی کنی موجودیت خودت رو جدای از بقیه حفظ کنی

    اگه دوست داری با هم چت می کنیم این id منه:
    dokhtareshytan_lovely

    پاسخحذف
  8. سلام
    اول اینکه سکس را تبدیل کنید به صکس یا همچین چیزی چون روبوت های فیلتر کننده .بر حسب دفعاتی که این کلمه را بکار برده اید اینجا را فیلتر می کنند برایشان هم اصلا موضوع بحث مهم نیست
    دوم اینکه با چشم بسته هم می شد فهمید که این متن را یک خانم نوشته.صفات پسندیده مال دختر و صفات بد مال پسر بودند.دختری که قربانی می شود پسری که مغرور و متوقع است. کلا می خواستم مخالفت اساسیم را با این نوع ساده سازی و تعمیم ابراز کنم. حتی اگر بگویید این یک مورد واقعی است باز هم انتخاب آن نشان دهنده یک دید خاص نسبت به دو جنس است.

    پاسخحذف
  9. زروان@
    بحث جنسیت میاد وسط چون همین جنسیت نوع احساس رو مشخص میکنه در ضمن قصد اصلا ایراد به نوع احساس پسر ها نبود فقط کمی واقعیت فرهنگ امروز جامعه ما بود که در اون دختر ها همیشه تویه لذت جنسی قبل ازدواج همه چی رو باختن.....

    پاسخحذف
  10. ادت کردم سارا جان ، این سوال هایم علت خاصی داشت و می خواستم یه کم روشن بشم ، انظاء الله با هم صحبت میکنیم

    پاسخحذف
  11. درود
    با دیدی فرا جنسیتی ...با هم بودن بهانه ای شده تا ثانیه های عمرمان را پر و تهی از سر خوشی و لذت کنیم و برایمان مهم نیست این فرد انسانی است با حس و شعور و نادیده می گیریم خیانتی که در حلقه افرینش الهی می کنیم ستمی است که تا ابد ادامه خواهد داشت حتی اگر ان فرد نباشد. افسوس بودن ها با لبخندی شروع می شود و در امتداد به هر بهانه در ست و نادرست و پایان همیشه سرابی است .
    کاش از عشق در این میان نام نبریم هر چه خواهیم اسمش را بگذاریم .
    بارانشید

    پاسخحذف
  12. جالب بود
    موندم با این کلماتی که به کار بردی فیلتر نشدی؟
    من که فیلتر شکن ندارم!D:
    با نظر «فریاد» هم کاملااااااااااا موافقم

    پاسخحذف
  13. سلام سارا عزیز
    هیچ وقت از جزء به کل نرس توی هیچ زمینه ای
    هیچ وقت از روی 5 تا یا 10 تا رابطه حکم و قائده کلی صادر نکن
    من میتونم حد اقل 50 تا مورد از دوست هام و نزدیک های خودم رو برات مثال بزنم که دقیقاً برعکس این بوده شرایط شون .
    پسر ها وقتی که دختر رویاهاشون رو پیدا میکنن خیلی احساساتی تر و وابسته تر هستن
    ولی دختر ها تو شرایط سخت امروز ایران خیلی مادی تر شدن و احساسات براشون دیگه معنی نداره
    این دختر ها هستن که پسر ها رو میفروشن به یه خواستگار پولدار
    خوب بود؟
    نه
    چون این هم نیست
    این سرنوشت یکی از دوست هام بود که به خاطر اینکه عشقش با یه خواستگار پولدار ازدواج کرد خودکشی کرد
    پس میبینی که نمیشه از روی یه مورد قائده در آورد و به همه بسطش داد
    توی موردی که برای تو یا دوستت پیش اومده مسأله همین بوده که گفتی




    با درود و سپاس فراوان : شهرام

    پاسخحذف
  14. سلام خانومي :-)
    اول كه ممنون براي تبريكت
    دوم در مورد كتاب شم يك آدرس ايميل به من بده يا به خودم ميل بزن تا من برات آدرس پستي اونجا رو بفرستم و شخصي كه مسئول تحويل گرفتن و رسوندن بسته هاس
    soroor.honarvar@gmail.com

    پاسخحذف
  15. بارانشید@
    من اسمش رو عشق نمی ذارم اما احساسی که اونها تعریفش می کنند براشون همون عشق معنی میده

    مهربانی@
    چرا همه به فکر فیلتر شدن هستن... من که نگرانش نیستم

    شهرام بیطار@
    آقا من قضاوت نکردم اما تویه همونهایی که خودت تعریف کردی باز هم حس پسرها همونه، این ایراد نیس بخشی ساختار خلقتشونه... واسه دوستتم نگران نباش زود یادش میره
    در ضمن من همچین موردی رو نداشتم این و از نگاه مراجعه هام نوشتم

    حیاط خلوت@
    چشم حتما

    پاسخحذف
  16. شهرام بیطار@
    ببخشید متوجه خودکشی دوستتون نشدم .... متاسفم

    پاسخحذف
  17. چون اگه از اول هر كس بگه چي مي خواد خيلي از وقتا اصلاً اين دوستي اتفاق نمي افته
    پسر نمي گه چون به قول خودت حال رو چسبيده و لذتش و
    دختر هم نمي گه چون تو رؤيا و عوالم خودشه و غرور زنانه ش اون رو مجاب مب كنه كه اگه من دوسش دارم اون بيشتر از من دوسم داره و هر حركت طرف رو طوري كه مي خواد و عاشقانه معني مي كنه
    مشكل اينجاست خيلي از وقتها دوستيا از شناخت شروع نمي شه، اول خيلي اتفاقي يه رابطه شروع مي شه سرعت مي گيره و يه جايي به گند كشيده مي شه... شايد اگه دوره اون رابطه معمولي غير عاشقانه زياد تر باشه با اطمينان بيشتري بشه وارد يه فاز ديگه شد

    پاسخحذف
  18. البته يك چيز رو دوست دارم بگم و اون اينهداشتن يا نداشتن رابطه جنصي قبل از ازدواج به نظر من ملاك برتري يا امتياز نيست. من نمي فهمم هنوز،‌كه چرا اگه پسري اين كارو كنه تو جامعه يه آدم با عرضه و جووني كه بالاخره حقشه جووني كنه و تجربه كنه شناخته مي شه اما يك دختر يه بي آبروي هرزه! شايد ازين نوع نگاهه كه اون دختر حس مي كنه همه چيزو از دست داده در حالي كه قرار نيست هر رابطه اي سرانجام داشته باشه . جدا ازون خيلي از وقتها تو رابطه برعكس مي شه يعني دختر از پسره سواستفاده مي كنه . مي خوام بگم اين صكث چرا بايد ملاك بد و خوب كردن آدما باشه تا اين حدي كه خيلي ها رو از ورد به يه رابطه به وحشت بندازه و براي خيلي ديگه به معناي ماكزيمم و كلاك تاييد خوردن يا حتي رد كردن اون آدم باشه

    پاسخحذف
  19. سلام
    خوبی،امیدوارم خوب باشی،مثل همیشه هم پر انرژی و خنده.
    متناتو خوندم.بد نیستن اما...

    راجع به این متنتم میشه جور دیگه بهش نگاه کرد
    خواستی بهت میگم
    موفق و موید باشی

    پاسخحذف
  20. سارا جون ما تو جامعه مون شرایطش رو نداریم که بشه این چیزا رو توضیح داد و زمانی فهمیده میشن که تجربه شده باشن متاسفانه.

    پاسخحذف
  21. من نظرات بقيه رو نخوندم

    ولي چون دقيقا اين مسير رو هميشه احساس مي كردم كه وجود داره هيچ گاه توي زندگيم شروع نكردم كه بخواد به جايي ختم بشه و از اين امر خيلي خيلي اصلا بي نهايت خوشحالم

    همين

    زيبا بود و پرمفهوم
    فقط يه نفر روانشناس مي تونست اين ترتيب رو خوب خوب رعايت كنه
    موفق باشين من خيلي دوستش داشتم

    پاسخحذف
  22. حیات خلوت @
    واسه همین میگم چقدر خوبه تا تکلیفمون با خودمون معلوم نیس حداقل تو دوستی هامون رابطه فیزیکی نداشته باشیم

    محمد@
    خوشحال میشم بگی

    وروجک@
    واقعا متاسفانه

    نگاه@
    شما به من لطف داری.... چقدر خوبه آدم خودش و احساساتش رو درک کنه

    پاسخحذف
  23. عزیزم پروفایلم رو نگاه کردی؟ اونجا همه چیز هست.

    پاسخحذف
  24. ***

    خیلی خوبه که روانشناسی ، یعنی محشره !

    می دونی ، من همیشه به این مسئله فکر کردم که توی دوستی های پسر و دختر ، خیلی تفاوت هست بین نگاه دختر و نگاه پسر . حتی در ازدواج و زندگی زناشویی هم به همین صورته و این خیلی ناراحتم می کنه . نه اینکه بخوام بگم کدومش خوبه یا کدومش بده ، ولی این تفاوت وقتی با عدم شناخت همراه می شه ، عاقبت به سرخوردگی می رسه ، چون توقع هیچ کدوم از طرفین برآورده نمی شه .

    ...

    گاهی اوقات این مسئله منو از آینده می ترسونه . نمی خوام تعمیم بدم ، ولی واقعا می ترسم از اینکه در آینده کاری رو در قبال همسرم انجام بدم که از هر زن دیگه ای بر میاد ! شایدم بخاطر ذهن بیش از حد آرمان گرایانم باشه !



    ***
    Elham
    ***

    پاسخحذف
  25. ميدوني ساراجون،به نظر من بخشيش بر ميگرده به فرهنگ
    مخصوصا تو اين زمان كه جوونا گير كردن بين مسائلي كه اونارو تشويق ميكنه باكره بمونن(هم دختر هم پسر)هم اينكه نيازاشون داره تغيير ميكنه.به ويژه دخترا،ميخوان كه صكس داشته باشن اما فقط با اوني كه مطمئنن بخوان باهاش ازدواج كنن.حتي يكي از دوستان من در دوران عقدش هم از اين قضيه جلوگيري ميكرد و ميگفت شايد ازدواج نكنيم،شايد بهم بخوره
    نميدونم چرا انقدر اينو سخت كردن،پسرا ميخوان صكس داشته باشن اما از ازدواج مطمئن نيستن و دخترا تا از ازدواج مطمئن نشن صكس رو نميخوان.شايد اگه جامعه ارزش يه لخته خون رو انقد بالا نميبرد،اين همه چيزاي ارزشمند بيرنگ نميشد.اينكه همين پسرايي كه صكس رو ميخوان موقع ازدواج باكره بودن دختر از مهمترين شرطاشونه،اين يعني ارزش زن رو به باكرگي ميدونن و اين خيلي غم انگيزه...
    اما اگه اين مسئله اينقدر بهاي الكي بهش داده نميشد ،دخترها و پسرها راحتتر با هم صحبت ميكردن و بعد از تموم شدن رابطه سرخورده نميشدن،مخصوصا دختر حس نميكرد كه دستمال كاغذي استفاده شدس
    البته دختر و پسرهايي كه گفتم نسبيه،منظورم به همه نيست

    پاسخحذف
  26. ناشناس@
    مرسی از تحلیلت . راستش منم تا حد زیادی با نظرت موافقم اما دلم می خواد راه حل هم پیدا می کردیم حالا که مشکل معلومه اما تو جامعه مسلمون ما کمی سخته البته باید بگم خیلی سخت

    پاسخحذف
  27. من می خواستم فقط بگم اگه اشکال از جامعه است یعنی اشکال از من وتو چون ما هاییم که این جامعه رو می سازییم ماییم که به اون و هر چیز دیگه که تو این جامعه هست ارزش می دیدیم اگه ارزش بهش ندیم اون وقت دیگه این مشکلات به وجود نمیان پس بیایم با هم این سنت های قدیمی غلط را در هم بکوبیم وبرای همیشه از دست انها خلاص شویم

    پاسخحذف
  28. salam nisty dige?sher nemigi?

    پاسخحذف

پیشاپیش از اینکه نظر می‌دهید سپاسگذارم. اگر مایل هستید می‌توانید نام و آدرس اینترنتی خود را در قسمت پایین، یعنی "انتخاب نمایه" وارد کرده و به‌همراه نظر خود ارسال نمایید.
راهنمایی: ساده‌ترین راه در این قسمت انتخاب نام/آدرس اینترنتی است. حتی اگر آدرس اینترنتی را موجود نداشته باشید، می‌توانید جای آن را خالی بگذارید. درج نظر به عنوان ناشناس یا حتی اسم مستعار در این وبلاگ آزاد است. فقط از استفاده از هویت افراد دیگر برای نظر دادن خودداری فرمائید